Skip to main content

Arreglando Condenaciones Ya Es Un Poco Mas Facil En Georgia

En las últimas décadas, las leyes de inmigración de Estados Unidos han cambiado en forma que tienen más parecido a las leyes criminales.  Hay exigencias extremas que se deben cumplir para permanecer en los EE.UU., sin importar los vínculos familiares en el país o la cantidad de tiempo que se pase aquí, y es aún más difícil de permanecer en los EE.UU. con antecedentes penales.

Debido a la naturaleza extrema de nuestras leyes actuales, la Corte Suprema de Justicia en el caso de Padilla v. Kentucky, 559 EE.UU. 356 (2010), decidió que los abogados de defensa criminal deben aconsejar a sus clientes sobre las consecuencias de inmigración de sus convicciones con el fin de cumplir con la norma de " la asistencia efectiva de un abogado".  Este fue un paso audaz por la Corte Suprema; históricamente, los abogados defensores no tenían que asesorar a nadie sobre consecuencias fuera de las de la misma convicción, como su sentencia y sus términos.

La ley de inmigración es muy compleja y requiere años para los abogados que aprender. Como resultado, incluso después de la sentencia Padilla, no todos los abogados de defensa criminal han estado aconsejando a sus clientes correctamente y acusados inmigrantes continúan siendo condenados  crímenes sin entender las posibles consecuencias en sus estatus migratorios.  Durante años, abogados de inmigración y defensa criminal han estado luchando para volver a abrir los caso de personas inmigrantes, convictas sin haber sido adecuadamente advertidos de las consecuencias migratorias de sus convicciones.  Sin embargo, los tribunales de Georgia son extremadamente resistente, negando constantemente peticiones para reabrir convicciones que deberían haber concedido.

Recientemente, la Corte Suprema de Georgia tomó la decisión de hacer cumplir Padilla v. Kentucky en Encarnación v. Estado, Nº S14A0690, slip op. (Ga. 22 de septiembre 2014). Esta decisión requiere que los abogados de defensa criminal, independientemente de su experiencia, aconsejan a los inmigrantes con la mayor claridad posible sobre las consecuencias de inmigración reales de sus declaraciones y convicciones.  El Tribunal deja claro: "No basta con decir 'tal vez', cuando el consejo correcto es "casi seguro que lo hará."  Encarnación, Nº S14A0690, 8.

Si usted cree que fue erróneamente aconsejado en cuanto a las consecuencias de inmigración de sus convicciones, por favor llame a Anna Erwin al 404-949-8165 para que te pueda ayudar con su caso. Sé que las leyes que necesita para arreglar sus vidas

Comments

Popular posts from this blog

If You Are An Immigrant (even a US Citizen), Here Are 9 Things You Should Know

Are you a Naturalized U.S. Citizen, Lawful Permanent Resident, Visa Holder, or an Undocumented Immigrant? We recommend you take the following steps to protect yourself in our current version of America. The last couple of weeks have reminded immigrants, even naturalized U.S. citizens, that they were not born in the United States. Our office has received countless phone calls, emails, and social media messages from people worrying about what their family’s future in the United States holds. Most people want to know what they can do now to protect themselves from what promises to be a wave of anti-immigration activity by the federal government. Trump's Executive Order on Interior Enforcement has some provisions that should make most Americans shiver.  We recommend the following actions for each of the following groups: Naturalized U.S. citizens. In particular if you have a foreign accent, and you are traveling within 100 miles of any US Border (including the oceans

Seven Reasons Why the Georgia Legislature Should Repeal HB-87

Recently the Alabama Attorney General called on the Alabama State Legislature to repeal parts of Alabama's horrid anti-immigration law ( HB 56), because of the "unintended" consequences of the bill (frankly, what happened was not unintended). Because of the similarity between the two laws, Georgia's Speaker of the House, David Ralston was asked whether Georgia Legislature would repeal part or all of HB 87, Georgia own anti-immigration law. HB 87 has caused almost a half a billion dollars in damage to the Georgia economy (along with untold suffering in Georgia's immigrant communities) without any noted or reported positive effect. Speaker Ralston plainly stated that the Georgia Legislature would NOT do anything to repeal HB 87 . While it understandable why a politician would not admit that a pet bill he shepherded and pushed through the state legislature was simply bad law, it is also clear that Speaker Ralston is facing a challenge on his RIGHT in th

How To Stop Illegal Immigration

In the midst of the never ending political season, we hear much rhetoric about immigration, and what candidates will "do" to fix what everyone considers to be a broken (not failed, just broken) immigration system.  Most of the candidates, however, put a condition on fixing this broken system by saying that:  "FIRST, we must secure the border and end illegal immigration, then we will talk."   What will it take to accomplish this precondition to solve a the acknowledged problem. There are two types of "illegal" immigration to the United States.  The first is what everyone already considers to be illegal immigration--those who enter the United States without a visa through our thousands of miles of borders.  Proposals to fix this particular type of illegal immigration range from alligators and moats, to automatic firing machine guns, to “beautiful” walls, to limitless numbers of border patrol agents.  The second type of "illegal" immigratio